Monday, October 19, 2009

Khas buat serikandisyurga.blogspot.com

Bismillahirrahmanirrahim...




Di dalam syurga nanti , para bidadari akan akan saling berpegangan tangan sambil menyanyi dengan suara yang merdu sekali. Mereka akan berkata: kami adalah gadis-gadis yang sentiasa redha, kami tak akan marah untuk selama-lamanya, kami adalah gadis-gadis yang kekal, tak akan mati untuk selama-lamanya, kami adalah gadis-gadis yang tak akan habis nikmatnya, kami adalah gadis-gadis yang cantik, kami akan menyayangi suami-suami kami...
Kemudian, ucapan ini akan digari oleh wanita-wanita syurga yang berasal dari dunia...Lantas mereka menjawab : 
" Kami pernah bersolat, tetapi kamu tidak pernah!,kami pernah berpuasa, tetapi kamu tidak pernah!, kami pernah berwudhuk, tetapi kamu tidak pernah!, kami pernah bersedekah, tetapi kamu tidak pernah!. Maka bidadari syurga akan kalah.

...BETAPA HEBATNYA KEDUDUKAN WANITA SOLEHAH...

   Diriwayatkan bahawa, sekiranya  bidadari syurga menghulurkan jari kelingkingnya ke dunia, semua lelaki akan mati gila bayang...sekiranya mereka  meludah ke lautan, seluruh laut akan menjadi manis, mereka akan memakai pakaian yang cantik, 70 lapis! Namun masih boleh dilihat hati mereka ditulis nama kekasih (suami) mereka. Tapi menurut ulama', wanita solehah adalah 70 kali ganda cantiknya di dalam syurga nanti.
Wallahu'alam...


ainul_qolbicairo86@yahoo.com.my


No comments:

Post a Comment